Vaikka kirkkomme lähetyssaarnaajat ovat tallustaneet Suomen katuja pitkin jo vuosikymmeniä, vieläkin tuntuu siltä, että harvalla ihmisellä on aavistustakaan siitä, mitä lähetyssaarnaajamme oikeasti täällä tekevät.  Muutama kuukausi sitten, eräs asiakas työpaikallani huomasi mormonilähetyssaarnaajat kadun toisella puolella, ja kommentoi minulle “Pysyttele kaukana mormoneista.  He kiroavat sinut mustalla magiallaan”.  Onneksi en ruvennut esittelemään taikaluutaani!  Vain muutama viikko sitten lähetyssaarnaajat kävivät työpaikallani tervehtimässä minua.  Toinen työntekijä kysyi minulta “oliko nuo ne hintasaarnaajat?”  Kumpikaan näistä miehistä ei ymmärtänyt ketä lähetyssaarnaajat ovat, eikä sitä, mitä he täällä tekevät.  Lähetyssaarnaajamme eivät ole velhoja.  Heidän asiansa on kaikille ilmainen, mutta samalla kaikkein arvokkain asia koko maailmassa.

Olen kauan aikaa pohtinut, mitä minä voisin tehdä auttaakseni ihmisiä olemaan vastaanottavaisempia lähetyssaarnaajille, ja tehdäkseni lähetyssaarnaajat vähän tutummiksi kirkkomme ulkopuolisille ihmisille.  Kun näin BYU:n opiskelijoiden tekemän lähetyssaarnaajaparodian Adelen Hello-laulusta, ajattelin “Tämä on sellaista mitä voin itse tehdä!”  En kuitenkaan halunnut tehdä parodiaa pelkän hauskuuden vuoksi. Tahdoin kyllä tehdä kevyen ja miellyttävän videon, jota kuka tahansa voisi katsoa, mutta halusin esittää myöskin sanoman.  Sanoma on se, että Jumalan kirkko on palautettu profeetan kautta ja Jeesus Kristus on uskontomme keskipiste ja Mestarimme.  Hän johdattaa näitä nuoria miehiä ja naisia jättämään kotinsa mukavat oltavat 18-24 kuukaudeksi, jakaakseen sanomaa, jonka he tietävät olevan ikuiseksi siunaukseksi niille henkilöille ja perheille, jotka sen ottavat vastaan.

Minulla on hyvin vähän aiempaa kokemusta videokuvauksessa, enkä ole läheskään ammattimuusikko, mutta minulla oli visio siitä, mitä halusin tehdä, ja minua siunattiin motivaatiolla nähdä työni loppuun.  Toivon, että video sytyttää jossakin ihmisessä halun ottaa kirkostamme selvää.  Toivon myös, että video innoittaisi jotakuta kirkkomme jäsentä käyttämään omia lahjojaan jakaakseen palautetun evankeliumin sanomaa.  Jumala elää. ja todella johtaa kirkkoaan.  Myöhempien Aikojen Pyhien Jeesuksen Kristuksen Kirkon lähetyssaarnaajat ovat Hänen edustajiaan, kutsuttu julistamaan tuota ilosanomaa.  Herra siunatkoon heitä kallisarvoisessa työssään!

 

Artikkelin on kirjoittanut Jonathan Jarvis.